Blog

Marketing Social Media – Czy Warto Inwestować?

Social media to młode, dopiero rozwijające się odgałęzienie marketingu internetowego.  Choć samorosłych speców ogłasza się całe mnóstwo, ciężko o dobrego specjalistę ds. social media. Jeśli jednak uda się takiego znaleźć – potrafi zdziałać cuda nie tylko dla wizerunku marki, ale także wyników sprzedaży.

 

Co to jest social media?

Social media to dziedzina marketingu internetowego, polegająca na pośredniej promocji firmy, marki czy produktu poprzez komunikację z potencjalnymi klientami za pośrednictwem  serwisów społecznościowych, blogów, forów, czy komentarzy pod artykułami.

Obszar wpływu social media jest ogromny, a sposoby oddziaływania wciąż ewoluują wraz z trendami zachowań Internautów i konkretnych grup docelowych. Od osób zajmujących się social mediami wymaga się więc kreatywności zmysłu obserwacji oraz szerokiej wiedzy o Internecie. Dobry specjalista nie tylko potrafi wejść w dialog z potencjalnymi klientami, ale także analizować ich zachowanie i budować strategię promocyjną. Jego zadaniem jest przyciągnąć potencjalnych odbiorców marki lub produktu poprzez grupy zainteresowań, do których należą, a następnie sukcesywne budowanie potrzeby nabycia produktu lub utożsamienia się z wizerunkiem, kreowanym przez daną markę. Łączy on zatem misję PR z marketingiem sprzedażowym.

Z zeszłorocznych badań wynika, że najpopularniejszymi platformami social media na świecie są: Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn oraz szeroko postrzegana blogosfera.

Search

Latest News

Zapisz sie do newslettera i otrzymuj

najnowsze ciekawostki branżowe.

Bądzmy w kontakcie

Dane rejestrowe firmy

Mako Studio


Siedziba główna:

A ul. Brzeźnicka 10/7
60-133 Poznań

Stary Browar
Pasaż +3 (Roturna) AIP

A ul. Półwiejska 42
61-888 Poznań


T 694 950 155

N NIP: 5242495143