Marketing social media – czy warto inwestować?

 

Social media to młode, dopiero rozwijające się odgałęzienie marketingu internetowego.  Choć samorosłych speców ogłasza się całe mnóstwo, ciężko o dobrego specjalistę ds. social media. Jeśli jednak uda się takiego znaleźć – potrafi zdziałać cuda nie tylko dla wizerunku marki, ale także wyników sprzedaży.

 

Co to jest social media?

Social media to dziedzina marketingu internetowego, polegająca na pośredniej promocji firmy, marki czy produktu poprzez komunikację z potencjalnymi klientami za pośrednictwem  serwisów społecznościowych, blogów, forów, czy komentarzy pod artykułami.

Obszar wpływu social media jest ogromny, a sposoby oddziaływania wciąż ewoluują wraz z trendami zachowań Internautów i konkretnych grup docelowych. Od osób zajmujących się social mediami wymaga się więc kreatywności zmysłu obserwacji oraz szerokiej wiedzy o Internecie. Dobry specjalista nie tylko potrafi wejść w dialog z potencjalnymi klientami, ale także analizować ich zachowanie i budować strategię promocyjną. Jego zadaniem jest przyciągnąć potencjalnych odbiorców marki lub produktu poprzez grupy zainteresowań, do których należą, a następnie sukcesywne budowanie potrzeby nabycia produktu lub utożsamienia się z wizerunkiem, kreowanym przez daną markę. Łączy on zatem misję PR z marketingiem sprzedażowym.

Z zeszłorocznych badań wynika, że najpopularniejszymi platformami social media na świecie są: Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn oraz szeroko postrzegana blogosfera.

 

Korzyści z działalności social media

  • wzrost rozpoznawalności firmy/marki/produktu
  • budowanie wizerunku nowoczesnej firmy
  • wzrost świadomości konsumenckiej
  • dostęp do bieżących informacji/promocji/produktów
  • wzrost ruchu na stronie www
  • poznanie oczekiwań i opinii klientów
  • stale rosnące grono odbiorców
  • lepsze pozycjonowanie
  • skuteczna komunikacja z klientami
  • tworzenie wizerunku „user-friendly” (przyjazny użytkownikowi, nastawiony na klienta)
  • pozyskiwanie partnerów biznesowych
  • zainteresowanie mediów (konkursy, ciekawe artykuły)

 

Dlaczego to się opłaca?

Korzyści płynących z social media jest całe spektrum. Co więcej, w przeciwieństwie do np. wykupienia reklamy banerowej, czas oddziaływania na potencjalnych odbiorców nie jest ograniczony terminem emisji reklamy. W związku z tym wydatek związany z działalnością social media zdaje się stosunkowo niewielki względem otrzymanych na przestrzeni czasu korzyści.

 

Tagi: social media, socialmedia, marketing social media, wizerunek marki, korzyści social media, budowanie wizerunku, dobry specjalista social media

 

 

Nasza oferta

 

 

Logo/ Księga znaku

Projek logo. Idealne logo na miarę Twojego biznesu.

 

Projekty graficzne

Kompleksowa oprawa graficzna - logotyp, księga znaku, skład publikacji, interaktywne katalogi.

 

Projektowanie opakowań

Kompleksowa oprawa graficzna - Projektujemy opakowania tak aby same wpadały do koszyka.

 

 

 

Grafika 3D

Wizualizacje wnętrz, wizualizacje postaci, wizualizacje pomieszczeń, wizualizacje mebli, wizualizacje produktów. 

 

Animacje 2D/3D

kompleksowa obsługa w zakresie tworzenia animacji 2D i 3D - przygotowanie grafik, opracowanie modeli trójwymiarowych, montaż dźwięku i animacji.

 

 

 

 

 

 

MakoStudio kontakt

 

Telefon:    PL + 48 694 950 155

  EN + 48 570 950 155

E-mail:      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres:       ul. Brzeźnicka 10/7, 60-133 Poznań 

 

 

Usługi

Logo / Księga znaku

Projekty graficzne 

Projektowanie opakowań 

Wizualizacje 3D

Animacje 2D i 3D

© 2017MakoStudio. All Rights Reserved. Designed By MakoStudio